A Bilingual Baby

A Bilingual Baby

miércoles, 10 de noviembre de 2010

Penguins, Stars, and Oliver

Share:


Acabo de encargar dos  libros de Oliver Jeffers que espero que me lleguen antes de Reyes: How to Catch a Star y Lost and Found. El segundo libro es la historia de un pingüino: "What is a boy to do when a penguin turns up at his door? Find out where it came from, of course, and return it. Even if it means rowing to the South Pole". La cosa promete, ¿no? También he comprado el DVD basado en Lost and Found. Ahora, tras verlo tropecientas veces, puedo deciros que es una historia preciosa y, sin duda, nuestro cortometraje preferido. Aquí os dejo el tráiler del cortometraje realizado por el Studio aka de Londres.

I have just ordered two books by Oliver Jeffers and hope to receive them before Christmas: How to Catch a Star and Lost and Found. The second book is the story of a penguin"What is a boy to do when a penguin turns up at his door? Find out where it came from, of course, and return it. Even if it means rowing to the South Pole". Promising, isn't it? I have also bought the DVD based on this book. Now, after seeing it dozens of times, I can honestly say it's a wonderful story and our favourite shortfilm. Here you can watch the extended trailer of the shortfilm by Studio aka from London. Enjoy!



Me habría encantado ser ilustradora. Quizás por eso me resulte tan interesante este vídeo en el que el propio Oliver Jeffers comenta cómo trabaja:

I would have loved to work as an illustrator. Maybe this is why I love this video so much, it's really interesting to hear Oliver Jeffers explaining how he works:



Share:

6 comentarios:

  1. Hola Marta, todavia estas a tiempo de cumplir tu sueño o al menos intentarlo:)))
    Mi experiencia en libro con niños es que mi hija sobre los 10 años entro en la literatura gracia a harry potter.
    Saludos

    ResponderEliminar
  2. Pues sí que tiene buena pinta ese libro, igual también cae en mi casa para Reyes.
    A mí también me habría gustado ser ilustradora, pero no dibujo demasiado bien, así que creo que no va a poder ser. Pero no descarto que, cuando sea una jubilada, haga uno de esos cursos para aprender a dibujar, je, je.

    ResponderEliminar
  3. Tengo curiosidad, ¿Puedes añadir algún enlace a los dibujos de Pingu?, ¡Muchas gracias Marta!

    ResponderEliminar
  4. Hi there and thanks for your recent comment! Your blog looks nice. I guess I have to read it via google translate if I want to understand a single word :) Little L is being raised bilingual (English/German plus a little bit of Swedish), too. Sometimes I think she is doing great and sometimes I think I am confusing the hell out of her. Let's hope for the best!

    ResponderEliminar
  5. Vaya con Pingu, mola el personaje, gracias por el link

    ResponderEliminar

¡Gracias por dar vidilla al blog con tus comentarios!
Thank you so much for your comments.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...